סגור תפריט

האנשים שעושים את המחאה! תומר אביטל עם הרחפנים

מאת תומר אביטל

״פה במקום הזה בבימה לפני 17 שבועות, אני עמדתי עם הרחפן ברחוב מרמורק הכיכר היתה מלאה וכל הרחובות היו מלאים. אי אפשר היה להתקרב לפה ואני מקבל פוש בוואטסאפ שערוץ שתיים מדווח 10,000 איש, ואני אומר זה לא יכול להיות יש פה עשרות אלפים. הרמתי את הרחפן קצת יותר גבוה, ועשיתי תמונה פנורמית של כל האזור וב-20 דקות ערוץ שתיים שינה את הנרטיב ל-80,000״, מספר אמיר גולדשטיין, ממקימי סיירת הרחפנים, ״האירוע הזה באמת נתן לרחפן את הכוח לספר את הסיפור האמיתי״.


מי שבזכותם אתם יכולים לראות תצלומי אוויר של המיצגים האלה, סיירת הרחפניסטים.
״זה התחיל בימי בלפור שהתחיל מבחינת הקשרים. התחלנו לצלם עם רחפנים כי זה מצטלם נהדר. רצינו להראות את ההיקף הארצי של המחאה. לאט לאט התקבצו עוד ועוד רחפנים וכשהתחילה המחאה הנוכחית, בעצם כבר הייתה תשתית מוכנה של כמה עשרות, אני חושב 20 או 30 צלמי רחפן מתנדבים שמצלמים את המחאה. היום אנחנו מעל 120 ויש לנו ארכיון שאנחנו עושים את כל צילומי המחאה. יש לנו מלא מלא חומרים מכל רחבי הארץ, שלהערכתי יום אחד ילמדו על מה שקורה בארץ בעזרתם, אנחנו משמרים אותם לעתיד״, חולק גולדשטיין, ״אין לנו אף אחד בקבוצה שלנו, אמרתי לך מעל 120 צלמים, שכסף זה אישו אצלו. אנחנו לא מדברים על זה בכלל״.


בשבת המחאה, אנשים הולכים ומתאספים, מגיעים הדגלים מהבית, במקביל סיירת הרחפנים מקימה את החמל שלה. הם הולכים לצלם את קפלן מאלף זוויות אפשריות. ״מבחינת שעות, אנחנו משקיעים בערך את כל השבוע״, מפרט יאיר פלטי, גם הוא ממקימי הסיירת. ״התגובות שאנחנו מקבלים תגובות של פירגון אין סופי גם בכתבות, גם ברשתות חברתיות ובעיקר בעיקר רואים את זה, פשוט, המדיה שלנו מגיע לכל עבר בארץ ובעולם״.

״דגלי הפריסה זה מיזם שהצוות שלי בעצם הקים אותם״, מספרת לימור מויאל, מקימת ״הדמוקרטים״. ״מה שאנחנו עושים זה שבעצם אנחנו יושבים עם צוות קריאייטיב וחושבים איזה מסרים אנחנו רוצים להעביר לעולם״. ״העולם רוצה להבין את הנרטיב של המחאה מהגרון שלנו, לא כמו שהוא עובר דרך הפוליטיקאים, בלי שום פילטרים מהשטח, ישר לעיתונים בעולם, לא היינו מצליחים בעצם לתקשר את המחאה לעולם בלי הרחפנים״, מסבירה מויאל.

התחושה היא שאנחנו כל הזמן, אנחנו משתפרים, אנחנו גדלים, אנחנו תופסים יותר ויותר״, משתף אורי אדר, חבר בסירת הרחפנים. ״היום אנחנו מצלמים בערך חמישים מקומות שונים ברחבי ישראל ואין גוף תקשורת בישראל שעושה את הדבר הזה. אני בא להגן על הבית. אני באה כאילו אני אלך למלחמה, עם כל מי שנמצא פה, רק שאני לא איתם על הרצפה. אני מתעד את זה מלמעלה וזה מעצים אותם, נותן להם את המוטיבציה לצאת״, מוסיך אדק וממשיך, ״ אנחנו מצלמים בכל מני הפגנות קטנות גדולות וכאילו אנשים אומרים ראינו את התנועות מעפן ואמרנו וואו, איזה טירוף. בוא נבוא פעם הבאה כאילו זה עוזר לאנשים לצאת מהבית״.

הצטרפו כשותפים

איך תרצו לתרום?

    • 1
    • 2
    • 3

    את פרטי אמצעי התשלום תוכלו להזין בשלב הבא