סגור תפריט

אמנת איסטנבול – למניעת אלימות במשפחה

שיצביע מי שנגד המאבק באלימות במשפחה. מי שלא מעוניין, או מעוניינת להגן על חייהם של נשים, ילדים וילדות בישראל. המאבק באלימות כלפי נשים ובאלימות במשפחה זוכה להסכמה גורפת בישראל. אז זהו שלא.
ֿ
בימים האחרונים מתנהל בישראל קמפיין מושקע בהובלת חברי הכנסת סמוטריץ, ורוטמן ובשיתוף מספר ארגונים שתומכים בשמרנות קיצונית שכל מטרתו הוא למנוע את החתימה של ישראל על אמנה למניעת אלימות במשפחה. אמנת איסטנבול.
 
אמנת איסטנבול היא אמנה בינלאומית עליה חתומות יותר מארבעים מדינות שמצהירות שהן מחויבות ברמה המדינית והבינלאומית למניעת תופעת האלימות נגד נשים. מי שמוביל את החתימה על האמנה הוא שר המשפטים גדעון סער. אז ממה בדיוק מפחדים חברי הכנסת סמוטריץ ורטמן? למה הם לא מעוניינים שנעשה  כל מה שאנחנו יכולים ויכולות כדי למנוע את הרצח הבא?
 
אם תקראו עיתונים, כנראה תגלו שהם מפחדים מאיום דמוגרפי או בעברית, הם מפחדים מפליטות. הם קוראים לאמנה המסוכנת מאוד, ומספרים שברגע שמדינת ישראל תאשר אותה יוצפו גבולות, מדינת ישראל באזרחיות חדשות שמבקשות מקלט מאלימות. אז רק שתכירו מתוך 66 סעיפי האמנה יש רק שניים שמדברים על מענה לפליטות שנמלטו מהאלימות ועל שניהם הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים יגישו הסתייגות מפורטת, ועוד פרט קצת חשוב זה הזמן לעדכן שמדינת ישראל חתומה על אמנת פליטים משנת 1954. ההצטרפות ל אמנת איסטנבול לא באמת מרחיבה את חובות המדינה.
 

 

אז ממה סמוטריץ באמת מפחד?
בטור הדעה האחרון שלו הוא כותב, על פי האמנה יש לפעול לביטול מנהגים ומסורות המבוססים על אפיונים ותפקידים מגדריים. חבר הכנסת סמוטריץ מפחד משווין. הוא מפחד שהתפקידים המגדריים, אלה שלתפיסתו חילקו לנו בלידה של גבר ואישה התבלבלו לנו בטעות. יש לו פחד תהומי מנשים וגברים שמאמינים שהם נולדו שווים. הוא מפחד שנסתכל על נתונים בעיניים ונבין שנשים הן קרוב ל90% מקורבנות האלימות במשפחה. הוא מפחד להוביל שינויים שיאפשרו לה 51% מאזרחי המדינה לחיות כאן בשוויון ובביטחון אישי.

אז אל תתנו להם לבלבל אתכם לחתימה על אמנת איסטנבול, יש חשיבות גדולה וערך עצום היא קודם כל תעביר מסר חד וברור שמדינת ישראל מכירה בחובה שלה למיגור תופעת האלימות כלפי נשים. היא תאפשר ליצור תוכניות טיפול רוחביות ועמוקות יותר במאבק בתופעה כמו שיקום גברים אלימים, חינוך לשוויון מגדרי, וחקיקה נגד אלימות כלכלית.

מדינת ישראל מתנגדת לאלימות. זו השורה התחתונה, וזה הערך שצריך להוביל את כולנו לתמוך בחתימה על האמנה.

הצטרפו כשותפים

איך תרצו לתרום?

    • 1
    • 2
    • 3

    את פרטי אמצעי התשלום תוכלו להזין בשלב הבא